SAMSONITE – A MI GARANCIÁNK
A Samsonite termékeket szigorú vizsgálatoknak vetik alá, annak érdekében, hogy az utazási termékek a legszigorúbb szabványoknak is megfeleljenek. Következésképpen, ha probléma merülne fel ezzel a Samsonite termékkel (a "Termék" ) és a probléma oka gyártási vagy anyagi jellegű hiba, a Samsonite saját belátása szerint helyreállítja vagy kicseréli a Terméket az itt leírt garanciális feltételeknek megfelelően. A garancia csak a Termék első vásárlójára vagy a megajándékozottra érvényes. A garancia időtartama és a garancia tárgyát képező áruk meghatározása a Termék jótállási dokumentációján található, melyet a Termék belseje és/vagy a fenti termék jellemzőit bemutató honlapunk tartalmaz.
Elektromos, elektronikus alkatrészek és csatlakozók, kábelek, illesztések és akkumulátorok nem tartoznak bele a garanciába. Ez a garancia csak a gyártási hibákra terjed ki, és nem tartalmazza a nem megfelelő használatból eredő károkat (úgymint, szokatlan elemekkel való közlekedés, hanyagság, baleset, kopás, extrém hőmérséklet, oldószerek, savak, víz, a termék normál elhasználódása), vagy szállítási károk (például légitársaságok által). Ha a szállítás után sérülten kapja vissza, kérjük keresse fel a szállító céget az érkezés helyszínén, amennyiben lehetséges, vámkezelés előtt.
Amíg a nem-garanciális szervízelést bármely cég által elvégeztetheti, addig a Samsonite előírja, hogy a garanciális javíttatást a Samsonite Szervízközpontjában ( a továbbiakban: Szervízközpont) végeztesse el. A nem megfelelő vagy nem megfelelően elvégzett karbantartás vagy javítás érvényteleníti ezt a garanciát. Hogy megtalálja az Önhöz legközelebbi Szervízközpontot,kattintson ide vagy látogasson el a https://www.supportandgo.com/ServiceInfo/ServicePointLocationoldalra. Kérjük ne küldje közvetlenül a Samsonite-nak a Terméket, mert ezzel csak késlelteti a javítást! Ez a garancia globális, termékét a világ összes Samsonite Szakszervízében örömmel fogadják. Mindemellett a termék Szakszervízbe való eljuttatásakor esetlegesen felmerülő szállítási, csomagolási, adózással kapcsolatos és egyéb költségek Önt terhelik.
A garanciális szolgáltatások igénybevételéhez a Szervízközpontokban, szüksége lesz a megfelelően kitöltött jótállási jegyre és az eredeti vásárlást igazoló blokkra. A Szervízközpont meghatározza, hogy a probléma megoldását fedezi-e vagy sem a Samsonite garancia. Amennyiben a garancia érvényes, tájékoztatni fogják Önt, hogy a termék javítható-e vagy ki lesz-e cserélve. Minden ilyen javítás vagy csere költsége a Samsonite-ot terheli, beleértve az összes javítással vagy cserével járó kiadásokat. Amennyiben a terméket cserélni kell, de az a típus már nem érhető el, úgy a Samsonite vállalja, hogy egy hasonló értékű termékkel helyettesíti.
Véletlenszerű és következménnyel járó károk kifejezetten ki vannak zárva. A labordíjakra és károkra, melyek bármilyen más cég által végzett munkának tulajdoníthatók, a garancia nem vonatkozik. A vonatkozó jogszabályoknak megfelelően, minden garanciával foglalkozó törvény érvényes. Jelen garancia korlátozva van a termék értékére. A gyártási, műszaki adatok értesítés nélkül módosulhatnak. A termékzárak célja, hogy megóvja a terméket illetve annak tartalmát a véletlen kinyitástól, azonban nem feltétlen óvja meg a terméket a lopásoktól, a légitársaságok vagy más reptéri hatóságok illetéktelen bejutásától. Kérjük mindenképp vizsgálja meg termékét, miután idegenek kezében volt. Ha a szállítás után sérülten kapja vissza, kérjük keresse fel a szállító céget -mely rendelkezik a termék károsításával szembeni biztosítással- az érkezés helyszínén, amennyiben lehetséges, vámkezelés előtt.
Garanciánk célja, hogy Ön élni tudjon speciális jogaival. Az itt leírt jogok mellett Ön további jogokkal is rendelkezhet, melyek államonként és országonként eltérhetnek, tekintettel a jótállás kirekesztésére vagy alkalmazására, a véletlenszerű és következményekkel járó károkra és javításra, valamint cserére. Következésképpen, a korlátozások vagy kirekesztések kifejezetten jelen garancia esetében nem alkalmazhatók Önnél.
Az Európai Unióban az áruk hibás teljesítése esetén Önt jogszabály alapján a hibás teljesítés eladó általi térítésmentes orvoslására vonatkozó jog illeti meg, és ezt a jogot a kereskedelmi jótállás nem érinti.
A jótállásra kötelezett neve és címe: Samsonite Europe NV, Westerring 17, 9700 Oudenaarde, Belgium.
AMERICAN TOURISTER – A MI GARANCIÁNK
A American Tourister termékeket szigorú vizsgálatoknak vetik alá, annak érdekében, hogy az utazási termékek a legszigorúbb szabványoknak is megfeleljenek. Következésképpen, ha probléma merülne fel ezzel a American Tourister termékkel (a "Termék" ) és a probléma oka gyártási vagy anyagi jellegű hiba, a American Tourister saját belátása szerint helyreállítja vagy kicseréli a Terméket az itt leírt garanciális feltételeknek megfelelően. A garancia csak a Termék első vásárlójára vagy a megajándékozottra érvényes. A garancia időtartama és a garancia tárgyát képező áruk meghatározása a Termék jótállási dokumentációján található, melyet a Termék belseje és/vagy a fenti termék jellemzőit bemutató honlapunk tartalmaz.
Elektromos, elektronikus alkatrészek és csatlakozók, kábelek, illesztések és akkumulátorok nem tartoznak bele a garanciába. Ez a garancia csak a gyártási hibákra terjed ki, és nem tartalmazza a nem megfelelő használatból eredő károkat (úgymint, szokatlan elemekkel való közlekedés, hanyagság, baleset, kopás, extrém hőmérséklet, oldószerek, savak, víz, a termék normál elhasználódása), vagy szállítási károk (például légitársaságok által). Ha a szállítás után sérülten kapja vissza, kérjük keresse fel a szállító céget az érkezés helyszínén, amennyiben lehetséges, vámkezelés előtt.
Amíg a nem-garanciális szervízelést bármely cég által elvégeztetheti, addig a American Tourister előírja, hogy a garanciális javíttatást a American Tourister Szervízközpontjában ( a továbbiakban: Szervízközpont) végeztesse el. A nem megfelelő vagy nem megfelelően elvégzett karbantartás vagy javítás érvényteleníti ezt a garanciát. Hogy megtalálja az Önhöz legközelebbi Szervízközpontot,kattintson ide vagy látogasson el a https://www.supportandgo.com/ServiceInfo/ServicePointLocationoldalra. Kérjük ne küldje közvetlenül a American Tourister-nak a Terméket, mert ezzel csak késlelteti a javítást! Ez a garancia globális, termékét a világ összes American Tourister Szakszervízében örömmel fogadják. Mindemellett a termék Szakszervízbe való eljuttatásakor esetlegesen felmerülő szállítási, csomagolási, adózással kapcsolatos és egyéb költségek Önt terhelik.
A garanciális szolgáltatások igénybevételéhez a Szervízközpontokban, szüksége lesz a megfelelően kitöltött jótállási jegyre és az eredeti vásárlást igazoló blokkra. A Szervízközpont meghatározza, hogy a probléma megoldását fedezi-e vagy sem a American Tourister garancia. Amennyiben a garancia érvényes, tájékoztatni fogják Önt, hogy a termék javítható-e vagy ki lesz-e cserélve. Minden ilyen javítás vagy csere költsége a American Tourister-ot terheli, beleértve az összes javítással vagy cserével járó kiadásokat. Amennyiben a terméket cserélni kell, de az a típus már nem érhető el, úgy a American Tourister vállalja, hogy egy hasonló értékű termékkel helyettesíti.
Véletlenszerű és következménnyel járó károk kifejezetten ki vannak zárva. A labordíjakra és károkra, melyek bármilyen más cég által végzett munkának tulajdoníthatók, a garancia nem vonatkozik. A vonatkozó jogszabályoknak megfelelően, minden garanciával foglalkozó törvény érvényes. Jelen garancia korlátozva van a termék értékére. A gyártási, műszaki adatok értesítés nélkül módosulhatnak. A termékzárak célja, hogy megóvja a terméket illetve annak tartalmát a véletlen kinyitástól, azonban nem feltétlen óvja meg a terméket a lopásoktól, a légitársaságok vagy más reptéri hatóságok illetéktelen bejutásától. Kérjük mindenképp vizsgálja meg termékét, miután idegenek kezében volt. Ha a szállítás után sérülten kapja vissza, kérjük keresse fel a szállító céget -mely rendelkezik a termék károsításával szembeni biztosítással- az érkezés helyszínén, amennyiben lehetséges, vámkezelés előtt.
Garanciánk célja, hogy Ön élni tudjon speciális jogaival. Az itt leírt jogok mellett Ön további jogokkal is rendelkezhet, melyek államonként és országonként eltérhetnek, tekintettel a jótállás kirekesztésére vagy alkalmazására, a véletlenszerű és következményekkel járó károkra és javításra, valamint cserére. Következésképpen, a korlátozások vagy kirekesztések kifejezetten jelen garancia esetében nem alkalmazhatók Önnél.
Az Európai Unióban az áruk hibás teljesítése esetén Önt jogszabály alapján a hibás teljesítés eladó általi térítésmentes orvoslására vonatkozó jog illeti meg, és ezt a jogot a kereskedelmi jótállás nem érinti.
A jótállásra kötelezett neve és címe: Samsonite Europe NV, Westerring 17, 9700 Oudenaarde, Belgium.
THE GREGORY LIMITED LIFETIME WARRANTY
Over the past 40 years, Gregory packs have earned an unmatched reputation for quality and reliability. We know that the quality of your experience depends on the reliability of your gear. That’s why we don’t build packs to last a season or two – we build them to provide you with a lifetime of high-performance and enjoyment.
We build Gregory gear to last a lifetime and that’s how long we stand behind it. We guarantee to you, the original purchaser, that this product will be free from defects in materials or workmanship, for as long as you own it.
This warranty does not cover damage due to unreasonable use or improper care. (Sorry, no free repairs if you have been using your pack as a feed bag for bears or cleaning it with white gas).
Now for the official part: all our Gregory Products are rigorously tested to ensure that the outdoor gear you trust meets our stringent standards. In the unlikely event that there’s a problem with your Gregory product, (the "Product") and this is caused by manufacturing defects in material and workmanship, Gregory will of course either fix or replace it in accordance with the warranty terms and conditions stated here. If you’ve got a second-hand Gregory Product, we’re afraid this doesn’t apply to you – this warranty only applies to the first purchaser or gift recipient of the Product.
If you’re looking to claim warranty, we do draw the line at unreasonable use so this warranty only covers manufacturing defects. Sorry to say it doesn’t cover any damage caused by misuse: this could include packing unusual items, neglect, accidents, abrasion, exposure to extreme temperatures, solvents, acids, water, normal wear and tear, transport damage, using your gear as a toboggan.... Another thing to remember is that the warranty provided herein is limited to the value of the Product. So that laptop you’ve packed won’t be covered by us if you’ve thrown your Gregory pack from a rooftop. Incidental and consequential damages are expressly disclaimed.
Good news: this warranty is global and you’re entitled to have your Product repaired at any authorised Gregory Service Centre in the world. To locate a Service Centre, visit https://eu.gregorypacks.com/hu-en/repair-center-landing-page.html. But don’t forget to keep your original purchase receipt if applying for our warranty service. Also, be wary of any potentially dodgy backstreet repairs as improper or incorrectly performed maintenance or repairs void this warranty.
The Service Centre will determine whether or not your query is covered by Gregory’s warranty and, if it does, we’ll be happy to replace or repair your Product. Gregory will pay for any such repair or replacement, including any costs needed when returning your Gregory Product back to you, its rightful owner. In the case of a Product replacement where the Product is no longer available, we will find a suitable and comparable Gregory product for you.
Incidental and consequential damages are expressly disclaimed. Labour charges and damages attributable to work performed by anyone other than a Service Centre are not covered by this warranty. To the extent permitted by applicable law, any implied warranties are hereby excluded. The warranty provided herein is limited to the value of the Product. Manufacturing specifications are subject to change without notice. Inspect your Product immediately after handling by anyone other than you. If damaged in transit, submit a claim to the transit company (which is insured against damaging your product) at the place of arrival, if possible, before clearing customs. This warranty is intended to give you specific legal rights. In addition to the rights described herein, you may also have other rights that vary from state to state or country to country with respect to the exclusion or application of implied warranties, incidental and consequential damages and repair and replacement. Consequently, the limitations or exclusions specifically contained in this warranty may not be applicable to you.
In the European Union you are entitled by law to remedies from the seller free of charge in the event of a lack of conformity of the Product and those remedies are not affected by this commercial guarantee.
Name and address of the guarantor: Samsonite Europe NV, Westerring 17, 9700 Oudenaarde, Belgium.
TUMI – PRODUCT INFORMATION AND WARRANTY
Welcome to the world of TUMI - the leading international brand of travel, business and lifestyle accessories. Since 1975, TUMI has been dedicated to providing our customers with an outstanding ownership experience. TUMI’s comprehensive product coverage is reflective of our commitment to our consumer’s ongoing satisfaction. Specifically, we make three commitments to our customers:
- You will enjoy using our innovative products that are designed and manufactured to be the best;
- You will experience world-class, after-sales customer service;
- For five (5) years after you purchase a TUMI product from one of our travel, business, or bag collections, or two (2) years for any wallet or accessory, from an authorized TUMI store or dealer, you will be covered by our Limited Warranty.
TUMI’s warranty extends to the original owner; it is straightforward and comprehensive, and just part of the total TUMI ownership experience. Should you have additional questions, please email service_eu@tumi.com. To speak live with a consumer affairs representative, please find the contact details at TUMI.com/customer-service.
First Year of Ownership: Worry Free
With limited exceptions, if your TUMI product is damaged during the first twelve (12) months you own it– including damage caused by normal wear and tear, airline handling, or other transit damage–TUMI will cover all repair expenses, including shipping costs to and from our repair facility. If we determine that the product is damaged beyond repair, we will replace it. If we determine that a replacement product is not available, we will provide you with a product of comparable value. Damages not covered are damage resulting from abuse, cosmetic damage (such as scratched leather or stained fabrics), and incidental or consequential damages, such as damage to or loss of the contents of a bag, loss of use, loss of time, or similar expenses.
Years Two through Five on travel bags, business cases, cross body bags, totes, backpacks and handbags and second year for wallets, accessories and outerwear: You are covered for manufacturing defects and normal wear and tear.
From the second through the fifth year you own your TUMI travel item, business case or other bag, and for the second year for wallets or accessories, TUMI will repair any item that is damaged due to normal wear and tear, or defective in materials or workmanship, including any structural defects (such as defective handles, zippers, or locks). For years two through five, we do not cover damage caused by airlines or other transit damage. Damage claims in transit cases should be filed against the carrier. Other damages not covered are damage resulting from abuse, cosmetic damage (such as scratched leather or stained fabrics) and incidental or consequential damages, such as damage to or loss of the contents of a bag, loss of use, loss of time, or similar expenses. Normal wear and tear for TUMI Outerwear does not include lost or missing buttons, torn fabrics or leathers or cosmetic damage as described above.
Your only responsibility is to ship your item to us for repair, postage paid, or take it to a TUMI store or authorized TUMI dealer, who will be happy to process the repair. In some cases there may be a nominal processing fee. Many repairs can actually be handled in the TUMI store, free of charge. If your item does need to be sent to our facility, we will repair it quickly and ship it back at no additional cost to you. In those cases where our warranty does not apply, your local service center will provide you with an estimate of any repair and return shipping costs that may be incurred.
You Can Expect Years of Quality Service
We do have many customers with well-traveled bags more than five years old, that they would like to have refurbished or repaired. For these customers, we offer courteous, responsive service and the highest quality repairs and refurbishment at a reasonable cost. If we are unable to repair the bag, we will suggest alternative options. Please call your local service center before sending your product for repair or refurbishment to discuss shipping and handling costs and other fees.
Total Commitment
The bottom line is that at TUMI, we are totally committed to keeping you happy about our products and our service. Once you have had the pleasure of owning and using our products, we hope that they will become your trusted companions for life. You can access the repair form to fill out and submit, 24 hours a day, seven days a week at TUMI.com/my-account/repair-services to view. To speak live with a consumer affairs representative, please find the contact details at TUMI.com/customer-service.
Proof of Purchase
Please save your store receipt as proof of purchase. This will be needed to demonstrate your warranty coverage. Additionally, this will serve as proof that your purchase was made at an authorized TUMI retailer. Our Limited Warranty only applies to products that were purchased from an authorized TUMI store or dealer. If you no longer have your receipt, we may be able to use your tracer history in order to demonstrate your warranty coverage. Please visit this link TUMI.com/tumi-tracer/register-your-tumi to register your product.
Registering with the TUMI Tracer® program records the date of purchase so that your information is in our system. Should you ever need to use our repair services, we can validate if your bag is still under warranty. Not all items we make have a tracer number, but most of our luggage, bags, and business cases do. If the item in question is not registered with TUMI Tracer® it will be your responsibility to provide proof of purchase at an authorized TUMI retailer. Please see our tracer registration page for more details regarding tracer registration. Please note : Tracer registration without proof of purchase is not a valid proof for warranty claim. You will need the original store receipt to validate purchase is from an authorized TUMI retailer.
This warranty gives you certain rights, and you may also have other rights, which vary from state to state. Some states do not allow the exclusion or limitation of incidental or consequential damages, so the above limitation or exclusion may not apply to you.
In the European Union you are entitled by law to remedies from the seller free of charge in the event of a lack of conformity of the product and those remedies are not affected by this commercial guarantee.
Name and address of the guarantor: Tumi Services GmbH, Hans-Böckler-Straße 6, 59423 Unna, Germany.